Herunder en meget kraftig overdækning. Hverken
bygning eller stillads er specielt spændende, men med dette stillads får den ellers
anonyme gades facadeforløb et interessant løft:
(Christo, gå hjem og hæng dig !)
|
Herover et eksempel på den mere luftige overdækning - ja nærmest et
slør - der kækt dækker for også en smule af nabohuset.
Med den rædselsfulde arkitektur man aner bag sløret, var alle nok bedst
tjent med, at denne ordning blev permanet. |
Her til højre går det galt. Det går
HELT galt.
Det hele blive møget til med reklamer, hvilket gør det, der kunne have været en
æstetisk oplevelse, til noget værre øjebæ. Som om der ikke var reklamer nok i
forvejen.
Ikke overdækket men et overdænget stillads. Et kedeligt eksempel på, hvor galt det
kan gå, når det kunstneriske udtryk komercialiseres.
|
|
Nederst er derimod et sandt mesterværk.
Billedet til venstre er taget først. Beskueren går i spænding i lang tid: Hvad gemmer
den matte pressening ? Og så! Siderne falder, man ser NÆSTEN hele taget, men kun
næsten. Og ikke nok med det - der kommer en ny, mindre overbygning. Virtuost fastholdes
spændingen. Et stillads ud over det sædvanlige - både inden for sin genre og i det hele
taget.
|